Duomenys sėkmingai išsiųsti.

Naujienų prenumerata el. paštu

Kaip teisingai planuoti savo darbo dieną? Našumo patarimai.

Galingiausias sėkmės instrumentais – smegenys ir gebėjimas mąstyti. Juo ypač svarbu pasinaudoti, kai sprendžiate ką ir kokia seka daryti. Kruopštus pasirinkimas ir sprendimai, kaip panaudoti savo laiką lemia mūsų ateitį. Žemiau pateikiama keletas patarimų, kaip planuotis darbo dieną, užduotis bei dirbti efektyviau. 

Svarbiausias patarimas – teisingai išsiaiškinkite užduotis. Daug laiko, energijos ir motyvacijos prarandama nuo pat pradžių nesupratus ar neišsiaiškinus nurodymų. Ko tiksliai reikalaujama, kada reikalaujama, kas prieš ką atsakingas ir kokios atlikimo-neatlikimo pasekmės. 

Skirkite laiko užduočių apgalvojimui. 

Prieš eidami miegoti numatykite kitos dienos darbus ir užduotis. Sudarykite sąrašą. Jūsų pasamonė jį „virškins“ kol miegosite ir ryte pabudus jums dažnai kils idėjų bei įžvalgų. 

Prieš pradėdami dirbti nepulkite prie darbų prieš tai neperžvelgę, nesutvarkę sąrašo. Nustatykite užduotis, kurios jums suteiks didžiausią atlygį už sunaudotą energiją ir laiką.

Praktikuokite ABCDE metodą. 

Kad padidintumėte savo energijos rentabilumą praktikuokite ABCDE metodą. Peržvelgdami užduočių sąrašą nustatykite užduočių įvykdymo ar neįvykdymo pasekmes. Reikšmingiausios užduotys, kurios potencialios pasekmės turi didelį prioritetą, o tos, kurių pasekmės nereikšmingos, turi mažiausią prioritetą. Pasekmių nustatymas yra pagrindinis veiksnys, nusakantis, ką reikia daryti dabar, vėliau ir ko galima nedaryti.

Peržvelgdami sąrašą užduotis pažymėkite A, B, C, D, E raidėmis.

„A“ užduotis yra ta, kurią privalote padaryti. Jos neatlikimo ar atlikimo pasekmės yra labai reikšmingos jūsų darbui ar asmeniniam gyvenimui. Nustatykite visas „A“ tipo užduotis, jeigu jos yra kelios. Sužymėkite jas pagal svarbą „A-1“, „A-2“, „A-3“, „A-4“ ir t.t.

„B“ tipo užduotys yra tos, kurias turėtumėte padaryti. Kada nors jos turės būti atliktos. Jeigu jų neįvykdysite, kažkas bus nepatenkintas ar nelaimingas, tačiau jų įvykdymo ar neįvykdymo pasekmės nėra labai reikšmingos. Niekada nepradėkite užduoties „B“ neatlikę „A“.

„C“ tipo užduotis yra tai, ką būtų neblogai padaryti, bet jos pasekmės nereikšmingos nei jums, nei kam nors kitam. Kitaip tariant, beveik neturi reikšmės, ar jūs tą užduotį padarysite ar ne. Niekada nesiimkite „C“ neatlikę „B“.

„D“ užduotį galite ir turite pavesti kitiems. Įpraskite nedaryti nieko, ką gali atlikti kiti, kad rastumėte laiko tiems keliems dalykams, kuriuos galite atlikti tik jūs. 

„E“  užduoties turite kuo greičiau atsisakyti. Savo laiką galite kontroliuoti tik kiek, kiek sugebate atsisakyti visų menkaverčių ir nenaudingų dalykų, kad galėtumėte susitelkti ties tuo, kas išties naudinga jūsų gyvenimui ir darbui.

 Taikykite Pareto principą

Įpraskite visur vadovautis 80/20 taisykle. 1895 metai Vilfredas Paretas atrado, kad bet kokioje srityje 20 procentų resursų duos 80 procentų naudos. Bet kokio dešimties užduočių sąrašo dvi užduotys bus tiek pat vertos, kiek likusios užduotys kartu paėmus. Sutelkite pastangas į 20 procentų darbų, kurie kelis kartus naudingesni už kitus darbus, bet atima tiek pat laiko. 

Dauguma žmonių savo laiką švaisto bet kokioms užduotims, o didžiai produktyvūs žmonės atsižvelgia į kiekvieno darbo ar užduoties naudingumą. Ir jūs taip darykite.

Užbaikite darbą

Įprotis imtis darbo ir iškart atlikti jį iki galo yra didis laiko taupytojas. O gaišimas ir darbas prabėgom – švaistytojas. 

Kiekvienąkart, kai užbaigiate svarbų darbą, jūsų smegenys išskiria beta-endorfiną – „laimės hormoną“. Dėl to jaučiatės pakylėtas, energingas ir patenkintas savimi. Endorfinai suteikia pasitikėjimo savimi, kūrybiškumo ir energijos. 

Kiekvieną darbą sudaro trys dalys – apšilimas ir pasirengimas, pats darbas, atsipalaidavimas ir susitvarkymas. Tik per penkiolika minučių nepertraukiamos veiklos smegenys pradeda dirbti pilnu pajėgumu.  Kiekvieną kartą, kai sustabdote darbą savo noru ar dėl kolegų, viršininko pertraukimo, turite iš naujo pereiti apšilimo ir atsipalaidavimo fazes, kurios suryja penkis kartus daugiau laiko, nei jo reiktų jei dirbtumėte be pertraukimų iki galo.

Įpraskite viską padaryti iki galo. Tokiu būdų ne tik daugiau padarysite, bet ir dėl išskirtų endorfinų įgausite stimulą ir energijos padaryti dar daugiau. 

Grupuokite darbus

Darbų grupavimas yra labai galingas asmeninio produktyvumo įprotis. Naudokitės įgudimo kreivės principu. Pasako šio principo, kuo daugiau panašių darbų darysite vienas po kito, tuo mažiau laiko užtruks padaryti kitą darbą. 

Našumo ekspertai yra apskaičiavę: jei turite dešimt panašių darbų ir darysite juos vieną po kito, atlikti dešimtąjį darbą užtrūks tik 20 procentų pirmojo darbo laiko. 

Atrašykite visus laiškus iš karto, parašykite visas ataskaitas vienu prisėdimu, paskambinkite visiems klientams vienas po kito. Sutaupysite galybę laiko. 

Pabaigos žodis

Apibendrinant, yra kalnai literatūros asmeninio ir kolektyvinio našumo klausimu. Sukurta devynios galybės metodų. Kiekvienas žmogus yra individualus, todėl svarbiausia yra atrasti sau tinkančia sistemą. Aukščiau pateikėme pagrindinius ir labiausiai universalius bei lengviausiai pritaikomus savo darbo principus: planuokite užduotis, grupuokite jas, atlikite iki galo, nustatinėkite prioritetus ir nešvaistykite per daug laiko nereikšmingoms užduotims. Sėkmės!