Duomenys sėkmingai išsiųsti.

Naujienų prenumerata el. paštu

Kaip išvengti streso darbe?

Komanda žmonių, kurie gerai jaučiasi dirbdami kartu yra ne tik produktyvesnė, efektyvesnė, bet ir sėkmingesnė komanda. Mokslininkai yra įrodę, jog darbuotojų savijauta įmonėje tiesiogiai priklauso nuo komandos atmosferos bei polinkio bendradarbiauti. Deja, net 63% vidutinių ir 56% stambių Lietuvos įmonių koncentruojasi į individualų darbą. Kolektyvas nėra linkęs bendradarbiauti, ko pasekmė - darbuotojų netenkinanti darbo aplinka ir neišnaudotas komandos potencialas. Todėl, kiekviena sėkminga įmonė turi susimąstyti apie tai, kaip ir kokiomis priemonėmis būtų galima kolektyvą suvienyti. Pateikiame Jums kelias idėjas, kurios padės darbuotojams pasijausti komanda ir geriau pažinti vienas kitą.

Planuokite savo laiką.

- Pildykite darbo knygelę ir pradėkite planuoti savo laiką:

- Planuodami, palikite vietos ir spontaniškiems bei nenumatytiems darbams.

- Neatidėliokite jau suplanuotų darbų.

- Susirūšiuokite darbus nuo svarbiausių iki ne tokių svarbių. Svarbiausius darbus atlikite pirmus, o kitus pasilikite pabaigai.

- Nuolatinis planavimas padės išvengti stresinių situacijų, netikėtai prisidėjus keliems, papildomiems darbams.

- Gerai išsimiegokite.

- Stenkitės kasdien miegoti bent po 6 – 8 valandas. Gerai pailsėjusiam žmogui paprasčiau koncentruotis į darbus bei lengviau kontroliuoti emocijas.

Aktyviai mankštinkitės.

Žmonės, kurie nuolatos mankštinasi ar užsiima sportine veikla lengviau susidoroja su stresą sukeliančiais įvykiais, labiau pasitiki savimi ir yra mažiau prislėgti negu tie, kurie vengia treniruotis. Sportas padeda ,,išsikrauti”, nukreipti neigiamas mintis, pakelti nuotaiką bei atsipalaiduoti. Nuolatinė mankšta gerina širdies ir plaučių veiklą bei padeda sumažinti ne tik stresą, bet ir nerimą ar depresiją.

Pertraukėlės.

Nuolat dirbant be pertraukų žmogaus smegenys pavargsta ir tampame irzlūs. Dirbant, stenkitės daryti bent minimalias pertraukas. Išeikite pasivaikščioti, pakeiskite aplinką pietaudami lauke ar kavinėje bei tiesiog atsipalaiduokite ir pabūkite su savimi. Svarbiausia atitrūkite bent kelioms minutėms nuo darbo rūpesčių bei pačios darbo vietos, ypač tuo atveju, kai jaučiate, jog stresas ima užvaldyti Jūsų mintis ir kūną. Pertraukėlės padės padidinti Jūsų produktyvumą bei atsipūsti.

Meditacija.

Meditacija yra vienas geriausių būdų, padedančių įveikti stresą. Kasdien, kuomet pasijausite ištikti streso, skirkite bent 10-20 minučių meditacijai. Ji padės ne tik sumažinti fizinę ir emocinę įtampą, bet ir padės jaustis pailsėjus bei atsipalaidavus. Medituoti yra paprasta, kadangi Jums nereikia jokio ypatingo pasiruošimo ar fizinių gebėjimų išbūti tam tikroje pozicijoje ilgą laiką. Skiriamos trys paprastos pagrindinės taisyklės:

- Ramioje vietoje atsisėskite patogioje padėtyje.

- Užsimerkite ir stenkitės atsipalaiduoti. Stenkitės atsikratyti visų minčių, susijusių su darbu ar kitomis problemomis, kurios kelia Jums stresą.

- Kvėpuokite giliai, reguliariai ir susikoncentruokite tik į kvėpavimą.

Į savo dienotvarkę įtraukus šias tris meditacijos taisykles, stresas darbe bus greitai įveiktas.

 Nebijokite perleisti savo darbų kitiems.

Jeigu jaučiate, jog nespėjate laiku padaryti Jums paskirtų darbų bei užduočių ir tai Jus verčia jausti stresą, nebijokite perduoti dalį savo darbų kolegomis. Tokiu būdu ne tik išvengsite streso, bet ir galimybės, jog darbas bus atliktas paskubomis ir nekokybiškai.

Bendraukite.

Kas geriau nuramina žmones jei ne nuoširdus pokalbis bei bendravimas su kitu žmogumi? Nebijokite pasidalinti su kolegomis, vadovu ar artimu žmogumi savo baimėmis, mintimis. Pasipasakokite kas Jums sukelia stresą, ką jaučiate. Taip ne tik sustiprinsite santykius su artimais žmonėmis, bet ir atitrūksite nuo stresinės situacijos, nukreipsite mintis į pozityvesnius dalykus. 

Jeigu jaučiatės nuolatos kamuojami streso – būtinai imkitės tam tikrų priemonių, nes ilgą laiką patiriamas stresas gali padaryti didelės žalos Jūsų organizmui, sukelti rimtus psichinės ar fizinės sveikatos sutrikimus bei mažinti atsparumą ligoms. Stenkitės išsiaiškinti kas sukelia Jums stresą, kaip į jį reaguojate ir kas iš šių pateiktų patarimų galėtų Jums padėti. Nebijokite kreiptis pagalbos ar skirti laiko sau. Tik tokiu būdu galėsite gyventi kokybišką ir laimingą gyvenimą!